Responsive image

Végzősök tavaszi tanulmányi kirándulása

Feltöltve: 2017-06-14 19:19:40

2017. március 14-én nem szokványos módon készültünk a nemzeti ünnepre. Iskolánk végzős osztályai közül három is Budapestre utazott, közelről is megnézni országunk néhány nevezetességét.

A 12. c osztály tanulói a Parlamentben és a Terror Házában voltak, Farkasvölgyi Győzőné és Faggyas Viktória tanárnők kíséretében. A 12. a és b osztályok együtt tekintették meg a Hadtörténeti Múzeum kiállításait. Különösen nagy élmény volt az 1848-49-es forradalom és szabadságharc tárlatának végignézése, végigolvasása. Nemcsak szöveges ismertetők, hanem tárgyi emlékek révén is közelebb hozta hozzánk annak a nagyszerű kornak az eseményeit, hangulatát. Szép tavaszi idő volt, még a séta is jólesett a Várban, ahol Badar Ildikó és Fábiánné Forrai Aranka tanárnőkkel a Sándor Palotánál éppen tanúi lehettünk az őrségváltásnak. A kiállításokon, illetve a séta során Farkasvölgyi Győző tanár úr élvezetes ismertetőit, előadásait hallgattuk, amit ezúton is köszönünk neki. Utána a Terror Házához mentünk, ahol megrendülve hallgattuk végig az idegenvezető bemutatását, a számunkra már szinte felfoghatatlanul kegyetlen történeteket. Az oda- és hazafelé tartó közös vonatozás során jókat beszélgettünk egymással, és egyetértettünk abban, hogy egy értékes, tanulságos napot hagytunk magunk után. A szervezést, kíséretet és az idegenvezetést diáktársaim nevében is szeretném megköszönni tanárainknak!